"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita batal perkahwinan selepas lihat bakal suami dimandikan ibunya

KOSMO!

BEIJING – Seorang wanita di China bertindak membatalkan perkahwinannya setelah mengetahui bahawa calon suami masih dimandikan oleh ibu sendiri, lapor portal berita Wolipop.

Kejadian itu berlaku di bandar Sutian, wilayah Jiangsu ketika kedua-dua bakal pengantin itu sedang membuat persediaan untuk majlis perkahwinan mereka. 

Pada malam sebelum perkahwinan berlangsung, wanita dikenali sebagai Chen itu singgah di rumah bakal suaminya, Li sambil membawa beberapa barang dan memeriksa persiapan di sana.

Ketika itu, dia melihat bakal ibu mentuanya sibuk menghias bilik pengantin dan melakukan beberapa kerja lain.

Bagaimanapun, Chen kemudian melihat bakal ibu mentuanya masuk ke dalam bilik bakal suaminya. Dia melihat wanita itu memandikan bakal suaminya, manakala lelaki itu kelihatan sudah biasa dimandikan kerana kelihatan selesa. 

Pelbagai prasangka timbul dalam fikiran Chen. Dia kecewa dan tidak dapat menerima perbuatan tersebut.

Menurutnya, tidak normal bagi seorang lelaki dewasa yang bakal berkahwin masih dimandikan oleh ibu sendiri. Lelaki seperti itu akan sentiasa terikat dengan ibunya dan akhirnya akan menyukarkan perkahwinan mereka.

Dia memutuskan untuk membatalkan perkahwinan mereka tetapi keluarga bakal suaminya tidak dapat menerima penolakan tersebut kerana semua persiapan sudah hampir lengkap.

Li juga berkata, mereka sudah lama bercinta, jadi tiada sebab untuk membatalkan perkahwinan itu. Ibunya berasa amat sedih dan tidak menyangka perbuatan tersebut akan memberi kesan sebegitu rupa. – Agensi

Tiada ulasan: