"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

6 suspek kes bakar remaja lelaki direman lima hari

NIK NUR IZZATUL HAZWANI NIK ADNAN

Suspek utama (dua dari kanan) dibawa keluar dari kamar mahkamah selepas direman lima hari bagi membantu siasatan membakar remaja 15 tahun.

KEMAMAN – Seorang penganggur lelaki disyaki suspek utama kes bakar seorang remaja lelaki berusia 15 tahun sehingga melecur pada Jumaat lalu telah direman selama lima hari sehingga Khamis ini.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan berkata, perintah reman tersebut dibenarkan Majistret Tengku Eliana Tuan Kamaruzaman di Mahkamah Majistret di sini hari ini.

Beliau berkata, ujian saringan air kencing mendapati suspek yang berusia 28 tahun positif dadah jenis methamphetamine.

“Kita mengesyaki punca mangsa yang keciciran sekolah dibakar kerana disyaki mencuri wang tunai RM100.

“Perbuatan itu menyebabkan remaja lelaki terbabit melecur 40 peratus pada bahagian leher hingga belakang badan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini hari ini.

Hanyan berkata, seramai lima individu berusia 18 hingga 25 tahun lain turut ditahan reman sehingga Khamis ini bagi membantu siasatan kesmengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan.

Kosmo! Online semalam melaporkan seorang remaja lelaki berusia 15 tahun mendakwa dibakar rakan-rakannya kerana dituduh mencuri di Kampung Perasing Jaya, Jabor di sini. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: