"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat reput dua beradik warga Arab Saudi ditemukan

ASRA Abdullah Alsehli (kiri) dan Amaal Abdullah Alsehli (kanan). - AGENSI

SYDNEY: Mayat dua adik beradik warga Arab Saudi ditemukan dalam keadaan sudah reput di sebuah apartmen di barat daya Sydney, Australia.

Beberapa gambar mengerikan memaparkan mayat reput Asra Abdullah Alsehli, 24, dan Amaal Abdullah Alsehli, 23, ditemukan dalam bilik tidur berasingan di apartmen itu.

Lapor Daily Mail, polis masih cuba menyelesaikan misteri penemuan mayat wanita muda itu termasuk punca kematian, tujuan berada di Australia, pekerjaan dilakukan dan maklumat lain mengenai diri mereka.

“Daripada dikatakan memandu kereta mewah hingga pergerakan mereka yang luar biasa, banyak persoalan tidak terjawab menyebabkan penyiasat buntu.

“Polis dalam sidang akhbar turut meminta orang ramai memberi maklumat mengenai dua beradik itu.

“Malah, punca kematian mereka masih samar walaupun proses bedah siasatan sudah dijalankan,” jelas laporan itu.

Polis menemukan mayat adik-beradik itu di apartmen Canterbury ketika melakukan pemeriksaan kebajikan pada 7 Jun lalu.

Namun, pasukan penyiasat percaya wanita berkenaan meninggal dunia pada awal bulan Mei.

Setakat ini, punca kematian Asra dan Amaal tidak dapat dipastikan serta tiada tanda-tanda menunjukkan rumah mereka dipecah masuk.

Malah, tiada sesiapa juga tampil melaporkan kehilangan adik-beradik itu atau menyedari ketiadaan mereka.

Hanya pemilik rumah mengesan sesuatu tidak kena dengan dua beradik itu selepas memfailkan kes sivil terhadap Amaal pada 13 Mei lalu kerana gagal membayar sewa.

Dilaporkan, proses bedah siasat mangsa dijalankan pada 9 dan 10 Jun lalu.

Namun, detektif Claudia Allcroft berkata, polis masih tidak dapat mengenal punca kematian wanita tersebut.

Kes ini dianggap mencurigakan namun detektif berharap agar ujian toksikologi yang masih sedang berjalan dapat merungkai misteri kematian dua beradik itu.

Tiada ulasan: