"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mat Sabu: Dakwaan Sanusi ‘program diganggu’ pelik

FMT Reporters

PETALING JAYA: Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan, Mohamad Sabu menyatakan rasa hairan dengan dakwaan Menteri Besar Kedah Sanusi Md Nor bahawa majlis berbuka puasa anjurannya di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (Maeps) dibatalkan sedangkan tempahan dewan belum diluluskan.

“Saya pelik juga dengan dakwaan menteri besar Kedah itu sedangkan pengurusan dewan Maeps belum mengeluarkan apa-apa surat persetujuan menerima tempahan tersebut.

“Sebut harga pun belum keluar,” kata presiden Amanah itu di Facebook.

Mohamad mempersoalkan bagaimana Sanusi dan juga PAS boleh menyebarkan poster mengenai majlis berbuka puasa anak Kedah di perantauan bersama menteri besar itu sebelum lokasinya disahkan.

“Biasanya kalau dah pasti baru kongsi. Jika tak pasti, tolong jangan kongsi,” katanya.

Tambahnya, program anak Terengganu di Maeps sebelum ini diadakan tanpa sebarang masalah dan berlangsung seperti yang dijadualkan.

“Oleh kerana beliau dah kata program anak Kedah akan dibuat di tempat lain, kami kira tak jadilah.”

Hari ini, Sanusi mendakwa majlis berbuka puasa anjuran pihaknya pula “diganggu” selepas dilarang menyertai acara anjuran kerajaan pusat.

Katanya, kelulusan lokasi majlis berbuka puasa anak Kedah di perantauan bersamanya di Maeps, Serdang, dijadualkan pada 9 April ini ditarik balik.

Semalam, Sanusi mendakwa dilarang menyertai majlis anjuran kerajaan pusat termasuk Pameran Maritim dan Aeroangkasa Antarabangsa Langkawi (LIMA) 2023 Mei ini.

Tiada ulasan: