"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ekuiti Bumiputra 30% Dimansuh : Mansuh Biro Tatanegara

Perdana Menteri, Najib yang menjadi pengganti Mahathir (bukan pengganti Pak Lah) sudah umumkan 30% ekuiti bumiputra akan dimansuh. Baca di link ini di utusan Malaysiahttp://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0701&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm
Peristiharan Najib itu bolehlah dijadikan justifikasi untuk memansuhkan BIROTATANEGARA. Mungkin pelik apa kena mengena 30% ekuiti bumiputra yang dimansuh itu dengan BIRO TATANEGARA!.

Sebenarnya BIRO TATANEGARA menjadikan ekuiti 30% bumiputra itu sebagai hujah dan data yang mereka guna untuk memfitnah Anwar Ibrahim.
Dalam satu ceramah BIRO TATANEGARA, kononnya masa Anwar TPM,ekuiti asing meningkat sehinggakan ekuiti bumiputra menjadi kecil.

Penceramah pada masa itu ialah En.Wahab (orang utara), saya masih ingat lagi rupa dia. Data yang Wahab guna untuk menipu perserta di BIROTATANEGARA kononnya Anwar Ibrahim penkhianat kerana meningkatkan ekuiti asing.

Saya sudah tulis kisah ini di laman internet beberapa lama dulu.

Tetapi kini Najib sudah mansuhkan pula ekuiti 30% itu. Apakah hujan BIRO TATANEGARA untuk menghalalkan tindakan Najib itu?

Saya yakin 100% BIRO TATANEGARA akan menghalalkan tindakan memansuhkan 30% ekuiti Bumiputra yang Najib umumkan itu walaupun ianya bertentangan dengan apa yang BIRO TATANEGARA hujahkan selama ini.

Inilah peliknya manusia yang bertugas di BIRO TATANEGARA itu, sanggup menipu dan membodohkan diri sendiri demi untuk menghalalkan tindakan pemimpin UMNO.

Oleh yang demikian, eloklah bubar saja BIRO TATANEGARA kerana kerjanya adalah membuat data-data palsu untuk menipu orang lain sambil menipu diri mereka sendiri.

Sudahlah. Psikologi Nordin Kardi tidak sesuai lagi dipakai sama ada di BIRO TATANEGARA atau di INSTITUT PEMIKIRAN MAHATHIR, maklumlah beliau adalah Naib Cansellor universiti yang tak tahu minyak dan gas satu komoditi yang sama ketika menyoal Anwar Ibrahim dalam debatnya dengan Shabeery Chik satu masa dulu.

Muramatsu
England

Tiada ulasan: