"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS Berpeluang Menang DI Sarawak / UBN Najib Altantuya

PAS Sarawak akan bekerjasama dengan Pakatan Rakyat untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN) dan akan berusaha keras untuk memenangi pilihan raya umum ke 13 nanti.Pesuruhjayanya, Ustaz Othman Musthapa berkata, dalam memburu kemenangan tersebut beberapa kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dikenal pasti untuk PAS bertanding dalam pilihan raya negeri yang dijangka pada 2010 ini.

"Insya-Allah Pas akan berusaha meletakkan seberapa ramai calon daripada yang sudah-sudah dan kemungkinan besar kita akan letakkan lebih daripada sepuluh calon untuk pilihan raya negeri akan datang," katanya

Lagi pun katanya, PAS mewarwarkan untuk meletakkan lebih sepuluh kerusi Dun daripada pilihan raya yang lepas.

Beliau berkata, bagi merealisasikan kejayaan tersebut PAS negeri banyak cawangan ditubuhkan di samping menggerakkan jentera pilihan raya di kawasan-kawasan yang dijangka akan menang.

"Antara yang kita target PAS boleh menang seperti Batang Sadung dan Batang Lupar.

"Tambahan pula melihat kepada sokongan, tsunami politik sekarang ini beralih kepada Pakatan Rakyat," ujarnya mengulas persiapan PAS Sarawak untuk hadapi pilihan raya negeri yang dijangka tahun depan.

Tambahan pula katanya, mereka juga berjaya menambahkan bilangan ahli setiap hari.

Apa yang menggembirakan katanya PAS Sarawak berjaya kelab penyokong penyokong PAS daripada orang Iban dan Bidayuh.

Kelab tersebut katanya, ditubuh di Batag Lupar dan setakat ini bilangan ahlinya seramai 170 orang.

"Yang lain itu Insya-Allah kita akan gerakkan lagi dan kita akan meminta Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional, Dr Mujahid Yusuf Rawa.

Dalam pada itu katanya, bagi merampas kerusi BN di Sarawak mereka tidak keseorangan sebaliknya turut dibantu pimpinan PAS Pusat.

"Setakat ini Alhamdullilah pimpinan PAS pusat tidak membiarkan kami berseorangan.

"Mereka sama-sama turun ke Sarawak dan banyak program untuk persediaan menghadapi pilihan raya dan sebagainya dilaksanakan.

"Contohnya kita membuat program khusus pilihan raya dan seminar pilihan raya.

"Antaranya kita menjemput PAS pusat untuk hadir bersama-sama untuk bagi mendapat input dalam pilihan raya dan kursus-kursus yang diadakan," katanya.

Menurutnya, antara yang turun ke negerinya ialah Bendahari Agung PAS, Dr Hatta Ramli, Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Azizan Razak, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Abu Bakar Chik, Ahli Parlimen Kuala Terengganu dan Wahid Endut.

-detikdaily.net-

Tiada ulasan: