"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: ADUN Umno gertak MB

Isu sembilan ADUN Umno Terengganu berunding untuk menyertai PKR ditimbulkan oleh golongan tertentu dengan tujuan menggugat kedudukan menteri besar sekarang, kata timbalan Angkatan Muda PKR.

"Ia dilakukan untuk gertak Ahmad sebab mereka tidak berpuas hati dengan pelantikan menteri besar itu sejak dulu lagi," kata Fariz Musa.

Beliau, yang juga ketua Angkatan Muda PKR Terengganu, berkata desas-desus itu disebarkan demi kepentingan peribadi anggota-anggota dewan tersebut yang setia kepada menteri besar terdahulu Datuk Seri Idris Jusoh.

Bercakap kepada
Malaysiakini hari ini, Fariz bagaimanapun tidak dapat mengesahkan pertemuan sulit penasihat parti Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan sebilangan wakil rakyat BN negeri itu seperti dakwaan ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad semalam.

"Saya tidak berani kata ada atau tidak. Saya benar-benar tidak tahu," jelasnya.

"Bagi pihak saya, memang tidak ada (penglibatan saya). Saya tidak tahulah pada peringkat perhubungan negeri.

Katanya lagi, sekumpulan ADUN yang setia bersama Idris itu mempunyai banyak peluang untuk mengkritik Datuk Ahmad Said dalam persidangan DUN tetapi mereka lebih suka memilih menjatuhkan menteri besar itu melalui usaha-usaha di luar.

"Dalam sidang DUN, menurut laporan, mereka hanya berdiam diri dan tidak gunakan kesempatan dalam dewan untuk kritik Ahmad.

"Kalaulah ada isu-isu penyelewengan, tempoh setahun lebih beliau jadi menteri besar, mesti ada banyak hujah yang boleh digunakan untuk buktikan Ahmad tidak layak untuk jadi MB," katanya lagi.

Tindakan sedemikian menunjukkan wakil-wakil Umno itu bertindak atas kepentingan mereka sendiri dan bukannya atas kepentingan rakyat, kata Fariz lagi.

Namun beliau tetap mengalu-alukan kemasukan pemimpin-pemimpin Umno itu bersama PKR.

"Tapi mereka ini kenalah pastikan mereka berjuang demi kepentingan rakyat, bukan kepentingan peribadi," katanya.
-malaysiakini.com-

Tiada ulasan: