"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Apakah Yang Lebih Disukai

Mohd

Kita sebenarnya.. ....

......lebih gembira menyambut 1 Januari daripada 1 Muharram !
.lebih tahu apa itu 14 Februari daripada 12 Rabiulawal !
.lebih membesarkan hari Sabtu dan Ahad daripada hari Jumaat !

lebih khusyuk mendengar lagu daripada mendengar Azan !
.lebih suka lepak, tidur, tengok TV..dll daripada Solat dan mengaji !
......lebih tahu tentang artis pujaan kita daripada nama nabi-nabi Allah !dan Para Sahabat
.lebih suka menyebut hello! dan hi! selamat pagi! petang! malam daripada Assalamualaikum !
.lebih suka menyanyi dangdut, rap, hip-hop...dll daripada berwirid atau bertahmid !
.lebih suka memuji manusia daripada Tuhan kita sendiri !
......lebih suka membaca majalah hiburan daripada buku-buku agama !
.lebih suka ke konsert, karaoke daripada ke ceramah dan kuliah agama !
.lebih suka memaki, mengumpat orang daripada memuji mereka !
.lebih suka mencarut daripada menyebut MasyaAllah !
.lebih suka kemungkaran daripada membuat kebaikan !
.lebih bangga dengan kejahilan kita daripada bersyukur dengan keimanan kita !
.lebih cintakan dunia daripada urusan akhirat !

TETAPI bila ditanya arah tujuan kita, kita pasti akan jawab bahawa...saya orang Islam, saya mesti mati ikut islam. marah-marah, melenting menegakkan benang yang basah. bermati-matian... aku orang islam...

KITA SEBENARNYA.. .....lebih suka menuju ke Syurga daripada ke Neraka !
Layakkah kita dengan Syurga milik Allah???. Layak kah kita nak masuk surga Allah. Siapakah kita ????.... hanya berangan-angan saja.

tak guna berpelajaran tinggi, kalau akal ditahap kaki
tak guna berdiploma, berdegree, kalau hanya suka berdengki
tak guna bermuka-muka, kalau sekadar menyakitkan hati
tak guna juga berkata-kata, jika hati itu buta.....

biarlah kita bodoh di depan orang, tapi pandai diakal sendiri.
biarlah kita hodoh di pandang orang, tapi mulia dihati

Fikir-fikir, renung-renung hitung diri dan cermin-cermin diri kemana kita..... ?????.....

http://yaneyms.blogspot.com/

Tiada ulasan: