"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenyataan Ahmad Maslan bukti Umno dalang video- Surendran


KUALA LUMPUR: Kenyataan Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berhubung video seks fitnah merupakan bukti Umno menjadi dalang di sebalik pembikinan video tersebut, kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.
Beliau berkata demikian mengulas gesaan Ahmad Maslan supaya Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikan video berkenaan adalah palsu.
“Kenyataan beliau (Ahmad Maslan) menjadi bukti tangan Umno di sebalik video seks konspirasi terhadap Anwar Ibrahim.
“Ahmad Maslan berulangkali membuat kenyataan salah, tidak disokong dengan kenyataan bertanggungjawab berhubung video konspirasi tersebut, yang berniat mencemar reputasi Anwar Ibrahim dan mewujudkan prejudis orang ramai terhadapnya,” kata Surendran dalam satu kenyataan media.
Menurut Surendran, kenyataan tidak berasas itu juga menunjukkan pemimpin Umno cuba memberi arahan dan mempengaruhi siasatan polis.
“Mereka kerap menyalahi undang-undang dengan menggunakan kuasa ini bagi menentang pembangkang,” katanya lagi.
Tambah beliau, harus diingat bahawa pengadu dalam kes fitnah II, Saiful Bukhari Alzan pernah bertemu Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum mendakwa Anwar.
“Tindak tanduk ini amat tidak sesuai dan mencurigakan bagi seorang Perdana Menteri. Kenyataan-kenyataan Ahmad Maslan kini patut dilihat dalam konteks ini.Mereka berniat untuk menghantar satu mesej jelas kepada polis tentang hasrat Umno dan kerajaan berkaitan hasil siasatan video seks itu,” kata Surendran.
Justeru itu katanya, KEADILAN menggesa supaya kerajaan Umno segera berhenti memperalatkan polis dan agensi undang-undang untuk tujuan politik.
“Kami menyeru Umno dan kerajaan untuk berhenti menggunakan politik kotor dan komplot politik terhadap pembangkang dengan berhujah secara tertib dalam perkara yang melibatkan kepentingan negara,” tegasnya.