"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ustaz Azhar Idrus dan Dr Asri sama-sama bantai ulama muda Umno

Ekeleh.com
UstazAzhar
Jawapan Ustaz Azhar Idrus dan Dr Asri terhadap ulama muda Umno tentang tiada jihad di Palestin. Kenyataan tersebut dikeluarkan oleh salah seorang Ahli Syura Ulama Muda Umno. Penjelasan Ustaz Azhar Idrus dan Dr Asri yang terbaik untuk kita hayati. Tak payahlah mendengar ustaz Umno yang sesatkan masyarakat.

Para ulama sedunia telah memfatwakan haram mengakui kedaulatan Israel di bumi Palestin yang terjajah. Pada Tahun 1947, Fatwa Al-Azhar menyatakan haram membahagi-bahagiakan tanah antara Arab dan Yahudi di Palestin dan haram mengiktiraf kewujudan Negara Israel di Palestin. Tahun 1956 Fatwa Syaikul Azhar dan Mufti Mesir ketika itu, al-Imam al-Akbar al-Syaikh Hassan Makmum menyatakan menjadi fardu ain ke atas kaum Muslimin semua untuk membebaskan bumi Palestin kerana Islam tidak mengenal persempadanan antara Negara. Perdamaian dengan Israel untuk merelakan mereka menindas dan membunuh kaum muslimin, perdamaian sebegini adalah haram. Fatwa Syaikhul Azhar terkini, Syaikh Muhammad Tantawi, ulama ulung sedunia, al-Syaikh Yusuf al-Qaradawi, Mufti Mesir Syaikh Nasr Farid Wasil pula menyatakan aksi serangan berani mati ke atas Yahudi penjajah adalah satu aksi jihad dan pelakunya adalah mati syahid.

Eloklah kalau Fathul Bari, bos ulama muda membetulkan anak buahnya terlebih dahulu.

Tiada ulasan: