"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ayah nampak mayat anak berdiri

Georgetown: “Selepas tiga jam mencari, saya ternampak mayat anak dalam keadaan berdiri sebelum terus mencapai rambutnya,” kata Ahmad Long, 55, yang turut ke laut untuk mencari anaknya, Marzuki Akmar, 22, yang lemas ketika memukat udang, kelmarin.

Menurut Ahmad, dia bersyukur kerana selepas seharian lemas akhirnya dia sendiri menemui mayat anaknya itu ketika keluar mencari bersama dua lagi rakannya.

“Selagi tidak jumpa, saya gelisah dan tidak dapat lelapkan mata, namun hari ini (semalam), saya lega kerana mayat anak berjaya ditemui.

“Memang naluri saya sebagai bapa kuat mengatakan yang mayat anak akan ditemui juga di kawasan berkenaan,” katanya ketika ditemui di Hospital Balik Pulau, semalam.

Menurutnya, ketika mayat ditemui, kaki anaknya itu didapati terbenam dalam lumpur dengan keadaan masih memegang topi.

“Walaupun sedih, saya tetap reda dan bersyukur kerana mayatnya ditemui juga lebih-lebih lagi saya sebagai bapanya,” katanya.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi kelmarin, dua beradik yang keluar memukat udang lemas selepas terjatuh ke dalam laut.

Ketika itu, kaki Marzuki Akmar dikatakan terbelit pada pukat sebelum abangnya, Mazlan nekad terjun untuk menyelamatkan adiknya itu.

Bagaimanapun, badan Mazlan dikatakan terbelit pada pukat sebelum dia lemas dan mayatnya berjaya ditemui kira-kira jam 12 tengah hari, kelmarin.
-hmetro.com

Tiada ulasan: