"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kakitangan Awam TERTIPU dengan tawaran Najib..

Minda Rakyat
Buat tentera dan polis, aku tak berapa nampak kesangsian sangat, berbanding dengan kakitangan awam,,, agaknya Presiden Ceupacs Datuk Omar Osman yang terlalu excited menyuruh kakitangan awam menyokong BN maka inilah akibatnya..

Entahlah, munkin editor akhbar pun silap faham kut, tapi ikut pada tajuk atas... adui... memang setiap tahun, bagi penjawat awam yang mana gajinya belum langgak dinding akan ada satu kenaikan... jadi apa yang nak dihebohkan... sama juga..

Kemudian janji nak bayar bulan Julai nanti,, kenapa lama sangat,, kalau betul ikhlas teru s bagi bulan ini juga,, hari ini baru 11 hb,, masih ada masa lagi... tak perlu risau,, pihak AG boleh uruskan,, sekarang semua online,, apa nak susah,, kalau bulan 7 ermmm maca-macam boleh jadi beb,, itu pun kalau BN menang PRU 13 pada bila-bila dari sekarang.....

Dimana elaun perumahan dan cost of living allowance (cola) yang ceupacs duk minta selama ni,, tak ada pun....

Lagi satu janji untuk penjawat awam kontrak,, yang dijanjikan tempoh kontrak kerja setahun lagi,...mulai tahun 2014,, ala hai.... apa ni,,, kalau betul nak tolong rakyat masa inilah buktikan... terus sahkan jawatan mereka dari kontrak ke jawatan tetap.....

Ratus-ratus juta bagi kat kat kroni boleh,,, nak belanja untuk penjawat awam tak boleh ka?

Jadi buat penjawat awam,, kena faham betul-betu apa yang Najib cuba nak kelentong.....

Tiada ulasan: