"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cinta punca ramai Islam murtad

Cinta punca ramai Islam murtad
Cinta punca ramai Islam murtad Sebahagian ahli kariah hadir pada ceramah ‘Kepentingan Dakwah Kepada Masyarakat Majmuk dan Ancaman Murtad’.
MARANG: Cinta salah satu sebab utama orang Islam murtad, kata Naib Pengerusi 2 Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) Selangor, Muhammad Fitri Abdullah ketika menyampaikan ceramah di Masjid Titian Baru.

Menurutnya, selain terperangkap dengan cinta yang membawa kepada perkahwinan, antara faktor utama lain menyebabkan orang Islam ingin menukar agama, sebab lain ialah pengaruh filem, kemiskinan, lemah pegangan agama serta terpengaruh dengan material.

“Faktor kejahilan menambahkan lagi masalah menukar agama ini kerana orang Islam tidak tahu untuk ajak orang bukan Islam masuk ke dalam Islam, sebaliknya mereka (pula) yang ditarik masuk ke dalam agama lain,” katanya ketika mengulas tajuk ceramah Kepentingan Dakwah Kepada Masyarakat Majmuk dan Ancaman Murtad anjuran Majlis Tindakan Dun (MTD) Bukit Payong, semalam.

Tiada ulasan: