"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mari kita boikot peniaga dan Najib yang 'tak berhati perut'

Najib: Boikot peniaga 'tak berhati perut'
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menggesa pengguna memboikot peniaga “tidak berhati perut” yang mengaut keuntungan melalui pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

"Masalah GST bukanlah konsepnya tetapi sikap tidak beretika sesetengah peniaga yang mengambil kesempatan.

"Saya menyeru semua pengguna untuk memainkan peranan dan buat tekanan. Jangan beli jika mereka terus eksploitasi GST,” katanya semasa ucapannya di Anugerahg Bisnes ASEAN lewat malam ini.

Najib berkata, kerajaan sudahpun menilai sepenuhnya pelaksanaan GST yang dijangka akan memberi kesan positif ke atas ekonomi negara.

"Ramai yang berfikir ia akan menjadi satu bencana politik, tapi kita perlu mempunyai keyakinan moral dan keberanian untuk melakukan pa yang biak untuk rakyat dan negara.

"GST akan menjadi kebaikan kepada negara. Kita percaya pada jangka panjang, kita percaya dengan tempoh masa yang munasabaha, GST akan mengukuhkan asas hasil negara,” katanya.

Beliau menjangkakan bahawa pelaksanaan GST akan membantu meningkatkan Keluaran Negara Kasar sebanyak 0.3 peratus dan jumlah eksport sebanyak 0.5 peratus.

“Ini adalah keuntungan jangka panjang untuk semua rakyat Malaysia dan inilah yang menjadi keutamaan kerajaan saya,” katanya.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: