"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MT Umno minta Najib undur petang ini?

Selepas 40,000 orang hadir dalam perhimpunan setiakawan dengannya di Sabah semalam, adakah suara berbeza menanti Datuk Seri Najib Razak dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno petang ini?
Bekas menteri penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin (kiri) berkata beliau difahamkan bahawa keseluruhannya anggota MT telah menerima hakikat bahawa Najib tidak lagi mendapat sokongan rakyat bawah, terutama dalam parti sendiri.

“...dan mereka mungkin akan memberitahu Najib secara ikhlas, bersopan dan beradab dalam mesyuarat majlis kerja tertinggi Umno petang ini,” kata bekas ketua pengarang kumpulan Utusan Melayu itu.

Menulis dalam blognya hari ini, Zainuddin mengaitkan kemungkinan itu dengan memetik kenyataan Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalil pagi ini.
Memetik TV3, Zainuddin berkata Shahrizat telah pun memberitahu, apa pun yang akan berlaku, biarlah seperti menarik benang dalam tepung supaya parti jangan berpecah.

Sementara itu, anggota majlis tertinggi Umno Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata keadaan dalam mesyuarat tidak seperti didakwa.

“Sesiapa yang menunggu untuk lihat sama ada presiden (Najib) dan timbalan presiden Umno (Tan Sri Muhyiddin Yassin) bertekak dalam MT Umno, mereka akan sangat kecewa,” tulisnya di Twitter.>]
-malaysiakini-

Tiada ulasan: