"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Empat individu melayu ini failkan injunksi untuk halang RUU hudud

PETALING JAYA: Empat individu telah memfailkan saman pemula bagi memohon mahkamah menghalang pembentangan Rang Undang-undang (RUU) persendirian berkaitan hudud di Parlimen.

Mansoor Saat, Azira Aziz, Hasbeemaputra Abu Bakar dan Hazwany Jamaluddin memfailkan permohonan itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melalui Tetuan Tetuan Farez Jinnah pada Khamis lalu.


Lima individu dinamakan defendan dalam saman itu iaitu Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Speaker Dewan Rakyat, Tan Seri Pandikar Amin Mulia dan dua Timbalan Speaker, Datuk Ismail Mohamed Said dan Datuk Ronald Kiandee serta Setiausaha Dewan Rakyat, Datuk Roosme Hamzah.

lawyer_law_6001
Plaintif memohon supaya mahkamah mengeluarkan arahan kepada defendan tidak membincangkan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (Pindaan) semasa persidangan Parlimen sehingga 18 Jun ini dan sesi akan datang.


Dalam permohonan itu, juga, plaintif memohon mahkamah menarik semula sekiranya RUU berkaitan hudud telah dibentang dan dibincangkan.


Dalam afidavit itu, plaintif menyatakan alasan pelaksanaan hukum hudud bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.


Mahkamah menetapkan 18 Jun sebagai tarikh pengurusan kes.
-fmt-

5 ulasan:

Unknown berkata...

Nice, saya benar-benar suka it.if anda suka laman web kami, sila ikuti: http://www.robesdemariee2013.com/

Unknown berkata...

Mereka contoh Jenarasi Yg dihasilkan Oleh UMNO
sebab

Article 11: Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warga negara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan UMNO (Drangka oleh Lord Reaid –Kafir British) yang memerdekakan orang Melayu tahun 1957.

Unknown berkata...

ISlam di Malalaysia (Islam Agama Rasmi)hanya terikat pada Upacara2 Rasmi sahaja ). Islam bagi kerajaan UMNO Bukannya satu cara hidup.Islam hanya terpakai pada hukum nikah kawin dan harta pusaka sahaja. Cara hiudup BEBAS SEKULAR (Barat yg jelas SEKULAR).

Lihat sahaja Setiausaha Agong UMNO,Presiden UMNO mengawinkan anak, adat manakah yang mereka ikuti, adat budaya jahiliah ,tiada hukum dan batasan bagi mereka, mereka bebas mengamalkan adat budaya yang mereka sukai.

Mereka hanya membersarkan siar sahaja bukannya Syariat. INi lah jenarasi yang dihasilkan oleh kerajaan UMNO.Mereka menentang syariat Islam dilaksanakan di MALAYSIA.

andah berkata...

Mereka melayu tapi mungkin bukan orang islam. Kalau islam berani ingkar perintah Allah ke!

ramboo-t berkata...

Jika org bkn islam yg menentang itu tidak pelik, tp bila yg mengaku islam buat keja ni pastilah mereka ini didik oleh umno (sesat lg menyesatkan)