"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bersihkan negara dari PATI! - KHAS kepada YB. Tan Sri Muhyiddin Yassin,

BERSIHKAN PATI DINEGARA INI!

Salah satu tugas utama TS Muhyiddin Yassin sebagai Menteri Dalam Negeri ialah membersihkan negara ini dari pendatang asing tanpa izin (PATI).

Malaysia memerlukan pekerja asing tapi mereka perlu berdaftar dan jumlah mereka mestilah dihadkan ketahap paling minima dan hanya untuk bidang2 tertentu saja seperti perladangan dan pembinaan.

Bagi kilang2, mereka mesti menggunakan teknologi moden supaya jumlah pekerja yang diperlukan tidak ramai dan hanya sebagai buruh. Bahagian pengurusan mesti rakyat Malaysia!

** Masaalahnya sekarang jumlah pendatang asing berjuta2 hingga memenuhi setiap ruang dinegara ini. Malah mereka dibenarkan berniaga sewenang2nya dimana saja. Apakah rakyat Malaysia tak reti berniaga?

Mereka juga mengancam keselamatan dan banyak terlibat dengan jenayah. Pihak polis sukar mengesan mereka jika sipenjenayah tidak berdaftar dengan KDN dan Imigresen.

Selain dari itu banyak syarikat2 pengimport pekerja asing menjadi kaya raya dengan membawa masuk "sampah sarap" dari negara asing terutama dari Bangladesh! Jumlah kemasukkan mereka jauh lebih besar dari yang diperlukan.

Dihari cuti Kuala Lumpur menjadi bandar yang mengerikan. Penuh dengan muka2 kelabu asap dan bau ketiak yang menusuk hidung!

Kenapa ini berlaku? Salah guna kuasa dan rasuah! Ramai kakitangan jabatan terbabit ditahan dan dikenakan tindakan tapi kemasukan pekerja asing masih berterusan.

"Minit" dari VVIP dizaman Najib juga menyebabkan kemasukan pekerja asing terus berleluasa.

** Sekarang kerajaan sudah berubah. Cara pengurusan kerajaan juga harus berubah. Jika ikut cara lama, tidak mustahil Malaysia akan penuh dengan sampah Bangladesh dan dari negara2 yang lain!

JADI TSMY mesti MEMBATALKAN semua lesen pengimport pekerja asing serta merta! Senaraihitamkan syarikat2 ini. Perniagaan buruh mesti dihentikan.

Bagi pekerja asing yang kosong, suruh mereka keluar tanpa syarat dalam tempoh tertentu.

Mereka2 yang melindungi pekerja asing hendaklah dikenakan tindakan tegas. Jangan bagi muka pada mereka.

Bagi kakitangan yang pecah amanah dan terlibat dengan rasuah, kenakan tindakan tegas atau dibuang dari kerajaan. Mereka adalah setan2 menjahanamkan negara!

Contohi negara lain yang tegas dalam isu pekerja asing. Kita malu kerana dico sebagai negara yang paling mudah dibolosi!

Bersihkan negara dari PATI!

Kepada YB. Tan Sri Muhyiddin Yassin, saya mohon mencadangkan.

Sekian. Terima kasih.

Amir Putrajaya.

(Sama2 kita viralkan isu ini supaya mendapat perhatian pihak berkaitan)

kredit : Amir putrajaya

Tiada ulasan: