"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Agak-agak kepada siapa catatan ini dtujukan oleh Mufti Perlis

DrMAZA.com

Saya percaya niat baik YB Dato Dr Mujahid dalam melakukan pendekatan dakwah yang berbeza. Dari konfrontasi kepada engagement. Kita mungkin berbeza pendapat tentang beberapa pendetilan. Saya juga ada berbeza pendapat dengan beliau. Namun saya hargai langkah ijtihad beliau dalam dakwah di era ini. Kita boleh berbeza dan berikan pandangan yang membina. Bukan asyik mencerca.

Sementara kelompok tertentu di negara ini aktiviti mereka sejak sekian lama asyik maki hamun, mencarut dan mencerca orang lain, apakah itu dakwah yang mencari keredhaan Allah? Sibuk tentang pendekatan orang lain, bagaimana dengan pendekatan kita dan apa yang cuba kita buat? Sejak sekian lama mengkafir, mencarut, memaki, mencerca, apakah telah bertambah kekuatan kepada umat ini?

Tiada ulasan: