"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemilihan PKR: Rafizi dakwa sudah mendahului Azmin

Rafizi Ramli mendakwa sudah berjaya mendahului lawannya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dalam saingan merebut jawatan timbalan presiden PKR selepas menang di Perak.

Rafizi mendakwa, dengan kemenangan di Perak dan perkembangan di Kedah, beliau kini secara keseluruhan mempunyai 995 undi di hadapan Azmin.

Berdasarkan pengiraan Rafizi itu, beliau kini mendapat 47,542 undi sementara Azmin memperoleh 46,547 undi.

Malaysiakini ketika ini tidak dapat mengesahkan dakwaan Rafizi kerana keputusan di Perak dan fasa kedua di Kedah belum diumumkan sepenuhnya.

Pengiraan Rafizi juga turut mengambil kira undi di Negeri Sembilan dan lima daripada enam cabang di Melaka.

Keputusan dari dua negeri itu belum dapat dimuktamadkan kerana 2,000 undi didapati hilang susulan masalah teknikal.

Terdapat kemungkinan pemilihan semula untuk beberapa cabang atau kesemua cabang akan diadakan bagi kedua-dua negeri itu.

Pemilihan PKR akan diteruskan esok bagi fasa ketiga yang juga terakhir di Selangor.

Tiada ulasan: