"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis akan soal siasat bekas menteri didakwa cabul remaja 15 tahun

Polis dijadual mengambil keterangan seorang bekas menteri yang didakwa mencabul seorang remaja perempuan berusia 15 tahun.

Ketika dihubungi Malaysiakini, Ketua Polis Perlis SAC Noor Mushar Mohamed berkata individu itu yang juga seorang anggota parlimen Umno, telah dipanggil untuk soal siasat esok.

Terdahulu, Noor Mushar dilaporkan berkata bahawa remaja itu telah menarik balik laporannya, namun polis akan tetap menyiasat dakwaan itu.

"Walaupun aduan sudah ditarik balik, pihak polis masih melakukan siasatan dan sudah ada pihak yang dipanggil untuk mengambil keterangan," katanya seperti dipetik Berita Harian.

Katanya lagi, polis juga sedang mendapatkan nasihat daripada timbalan pendakwa raya sama ada ia boleh diteruskan dengan pendakwaan atau tidak.

Walaupun beliau tidak menamakan individu itu, Malaysiakini telah melihat laporan itu, yang mana pengadu mendakwa bekas menteri itu memegang tangan dan meraba bahagian belakang badannya.

Sementara itu, Noor Mushar juga menyangkal tuduhan Pengerusi MyWatch Datuk R Sri Sanjeevan bahawa ada pihak yang cuba menutup kes tersebut.

Menerusi bebenang di Twitter berkenaan isu itu, Sanjeevan turut menamakan anggota parlimen itu.

Tiada ulasan: