"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ambil tindakan segera pada DAP

AMNI JAGAT
Exco Pemuda Parti Amanah Negara (AMANAH), Mohd Azam Mektar hari ini menyeru agar kerajaan Perikatan Nasional (PN) ketika ini untuk menyiasat tingkah laku parti Dap yang dituduh sebagai perosak bangsa Melayu

Beliau berkata, kenyataan yang selama ini dimomok berkenaan dengan parti Dap di negara ini hanya cakap kosong untuk pemimpin dari PN menghalalkan cara mereka merampas kuasa.

“Sekiranya Dap ini dituduh sebagai parti perosak bangsa Melayu, inilah masa terbaik kerajaan yang dikatakan Melayu untuk mengambil tindakan undang-undang dengan segera terhadap parti tersebut.

“Jangan hanya pandai berbicara kosong sekiranya tindakan tidak dijalankan. Sudah terang lagi bersuluh selama ini Dap hanya dijadikan bahan mainan untuk pemimpin PN memperbodohkan orang Melayu.

“Kita akui memang semboyan menyatakan Dap perosak Melayu itu berjaya dimainkan akibat dari kelonggaran dari segi media yang dibuat oleh Pakatan Harapan (PH) sebelum ini dan kini sudah tiba masanya untuk pemimpin Melayu PN buktikan bahawa Dap itu perosak Melayu,” tegasnya.

Dalam pada itu, beliau turut mengajak orang ramai khususnya masyarakat kaum Melayu untuk memikirkan soal tersebut secara rasional bukan dengan sifat anti perkauman atau emosi.

Katanya lagi, Dap bukanlah parti yang perlu ditakuti kerana pencapaian mereka dalam usaha membantu negara perlu dihargai.

“Selama ini momokan terhadap parti itu membuatkan ramai di kalangan kita menjadi emosi sehingga tidak dapat melihat kebaikan yang telah diusahakan oleh parti Dap.

“Antara contoh perkara yang berjaya diusahakan adalah rangsangan ekonomi, pentadbiran pengangkutan awam dan pelbagai lagi.

“Mengapa ketika ini kita tidak bersuara berkenaan dengan isu pelabuhan di negara ini yang mulai dikuasai oleh MCA? Perkara ini harus dipertimbangkan dengan adil bukan hanya menuding tanpa rasional.

Tambah Azam, isu itu menjelaskan apa yang disebarkan selama ini berkenaan dengan momokan Dap perkudakan PH serta merosakkan Melayu tidak wujud sama sekali dan ia hanya suara-suara golongan yang berkepentingan sahaja.

Tiada ulasan: