"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

8 ditahan berikutan pembikinan video judi dalam talian bertema Hari Raya

FMT Reporters

pETALING JAYA: Bukit Aman menahan lapan individu yang disyaki terlibat dalam video promosi judi atas talian bertemakan Aidilfitri yang tular di media sosial baru-baru ini.

Timbalan Ketua Polis Negara Acryl Sani Abdullah Sani berkata, pihaknya menerima 38 laporan berkaitan video berkenaan yang membawa kepada penahanan lima lelaki dan tiga wanita disyaki sebagai pelakon, ejen, artis, juruvideo/kamera serta produser/pengarah video promosi tersebut.

Semua suspek akan direman bagi siasatan lanjut.

Dalam satu kenyataan beliau berkata, semua individu yang ditangkap mengaku menerima bayaran bagi pembikinan video tersebut yang diadakan di dua lokasi di Ampang dan Hulu Langat pada 13 Mac 2021.

Semua lapan individu berkenaan ditahan di bawah seksyen 504 Kanun Keseksaan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 serta Seksyen 4(1)(g) Akta Rumah Judi Terbuka 1953.

Acryl Sani berkata usaha mengesan dalang sebenar disebalik pembikinan video tersebut masih diteruskan.

“Orang ramai dinasihatkan agar tidak membuat sebarang spekulasi kerana siasatan masih dijalankan dan mereka yang mempunyai sebarang makluat boleh menyalurkannya kepada pihak polis,” katanya.

Semalam, beliau berkata, kandungan video yang tersebar di media sosial itu didapati jelas melanggar undang-undang dan boleh menyebabkan gangguan kepada orang ramai.

Tiada ulasan: