"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menteri agama dan rombongan ke Saudi naik jet peribadi

SITI NUR ZAWANI MISCON

Tular satu klip video Menteri Agama, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri yang dilihat berada dalam sebuah jet peribadi dalam satu lawatan kerjanya ke Saudi Arabia baru-baru ini.

Berdasarkan video yang dimuat naik seorang pengguna Twitter, keberadaan Menteri Agama bersama rombongannya di dalam jet berkenaan mengundang kecaman orang ramai.

Tindakan berkenaan dipersoalkan warganet yang menyifatkan kerajaan cuba untuk bermewahan di saat rakyat mengikat perut kelaparan.

Difahamkan, Zulkifli tiba di Riyadh pada 10 April sebelum bertolak ke Madinah semalam.

Menurut kenyataan media beliau pada 9 April, lawatan kerja itu meliputi perbincangan dua hala mengenai haji dan umrah, serta pertemuan mengenai isu-isu serantau dan antarabangsa mengenai hal ehwal Islam.

Bagaimanapun, dalam satu ciapan terbarunya, Zulkifli memaklumkan bahawa lawatannya ke Arab Saudi ditaja sepenuhnya.

Dia memaklumkan perkara itu sebagai menjawab ciapan Twitter yang bertanyakan jumlah kos perbelanjaan untuk menyewa penerbangan ke Madinah.

Tiada ulasan: