"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar sedia sahut cabaran Najib berdebat isu Sapura

‘Sikit pun hamba tak takut’ – Anwar sedia sahut cabaran Najib berdebat isu Sapura

SITI NUR ZAWANI MISCON

‘Sikit pun hamba tak takut’. Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersedia menyahut cabaran Datuk Seri Najib Razak untuk berdebat mengenai isu masalah kewangan Sapura Energy Berhad.

Ia selepas Najib Semalam, Najib bersetuju untuk berdebat dengan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli selepas mereka saling berbalas kenyataan mengenai isu Sapura tetapi mahu debat itu disertai Anwar.

“Saya ambil maklum lontaran cabaran debat dari mantan Perdana Menteri, Najib Razak. Sikap saya jelas dan tidak berganjak sejak lebih 10 tahun lalu di mana saya pernah melontarkan cabaran yang serupa kepada beliau tapi tidak bersahut.

“Beliau kini memilih mencabar saya di awal bulan Ramadan setelah gagal menjawab sanggahan saudara Rafizi Ramli mengenai kemelut ‘bail-out’ Sapura dalam keadaan rakyat miskin dan para peniaga kecil yang tidak terbela,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.

Pada semalam, Najib mengajak Anwar berdebat bersama dengannya selepas turut bersetuju berdebat dengan Rafizi.

Najib berkata, jika Anwar tidak mahu menyahut cabarannya untuk berdebat, maka Rafizi boleh berdebat dengan bekas pegawainya, Isham Jalil.

“Saya bersedia untuk berdepan dan berdebat demi negara dan rakyat pada bila-bila masa dengan Datuk Seri Najib Razak,” kata Anwar.

Tiada ulasan: