"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bersatu ingatkan Umno jangan jadi ‘haruan makan anak’

MOHD ALI HASHIM

Bersatu ingatkan Umno jangan jadi ‘haruan makan anak’. Umno dinasihatkan untuk tidak mementingkan diri sendiri sehingga sanggup mengkhianati gabungan yang mereka sertai sehingga tidak mengutamakan kepentingan rakyat yang sedang bergelut dengan pelbagai kesulitan ekoran wabak Covid-19.

Saranan tersebut dizahirkan oleh Ketua Bersatu, Bahagian Tasek Gelugor, Azmi Alang ketika ditemui.

Jelas beliau Umno tidak berpegang kepada janji sehingga sanggup mendesak diadakan Pilihan Raya Negeri (PRN) baru-baru ini di mana ianya adalah suatu pembaziran yang tidak sepatutnya berlaku.

Bersatu dan Umno kini tidak lagi ‘sebulu’.

“Contoh jelas ialah Menteri Besar Perak sebelum ini adalah dari Bersatu dan kenapa perlu ditukar sedangkan Umno telah pun diberi kedudukan sebagai Perdana Menteri sepertimana yang terbukti diterajui oleh Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob kini.

“Begitu juga dengan Johor sebelum ini, kenapa perlu didesak adakan PRN jika bukan sebab tamak dan gila kuasa Umno yang boleh diibaratkan sebagai harapkan pagar, pagar yang makan padi.

” Umno sebetulnya sudah tidak relevan berada dalam gabungan dan tidak lagi boleh dipercayai sekiranya berada dalam mana-mana pakatan dan tidak layak untuk diberi mandat serta sokongan dalam pilihan raya umum ke-15 yang akan datang,” tegas beliau.

Sejajar dengan itu katanya, rakyat disarankan supaya tidak lagi memberi mandat kepada Umno untuk menguasai mana-mana negeri maupun kerajaan Persekutuan dalam PRU ke-15 yang akan datang. 

Tiada ulasan: