"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MPK diarah siasat tarian joget tradisional ketika Ramadan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Kerajaan Terengganu mengarahkan Majlis Perbandaran Kemaman (MPK) menyiasat aktiviti tarian joget tradisional membabitkan penari lelaki dan wanita yang tular semalam dan mengambil tindakan terhadap pengurusan Mesra Mall di daerah itu.

Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Perpaduan Nasional negeri, Hanafiah Mat sangat dukacita dan dimaklumkan program itu tidak mendapat kebenaran MPK.

“Ia dianggap tidak menghormati bulan Ramadan. Pihak penganjur jelas melanggar Garis Panduan Hiburan, Kebudayaan, Pelancongan dan Sukan Terengganu yang mula diperkenalkan kerajaan negeri pada 2020.

“Saya sangat berharap perkara sebegini tidak berulang pada masa akan datang,” katanya dalam kenyataan semalam yang dipetik Bernama.

Terdahulu, tular rakaman video satu minit lapan saat yang memaparkan empat individu, termasuk dua wanita tidak bertudung dan berpakaian tradisional sedang menari dengan ditonton pengunjung pusat beli-belah itu.

Tiada ulasan: