"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tu DIA!!! Rawang-Gopeng sesak 150km

Bernama

KUALA LUMPUR: Aliran trafik di Lebuhraya Utara Selatan (Plus) menghala ke utara dari Rawang ke Gopeng sesak sepanjang 150km berikutan pertambahan jumlah kenderaan setakat 1 tengah hari ini.

Peningkatan aliran trafik itu juga adalah susulan pemberian tol percuma dan diskaun tol kepada Keluarga Malaysia sempena sambutan Aidilfitri seperti diumumkan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob, Isnin lepas.

Umat Islam dijangka menyambut Aidilfitri pada Selasa.

Jurucakap Plus ketika dihubungi memaklumkan keadaan trafik dari Slim River ke Sungkai adalah antara laluan paling terjejas dan pengguna dinasihatkan merancang perjalanan dengan sebaiknya.

Bagi laluan menghala ke selatan pula, kesesakan sepanjang 12km dilaporkan berlaku bermula dari Bandar Ainsdale sehingga ke Seremban dan di Putra Mahkota menuju ke Nilai dengan keadaan trafik perlahan sejauh 8km.

“Trafik di lain-lain kawasan menghala ke selatan masih lancar dan dalam keadaan terkawal kecuali dari Skudai menuju ke Senai Utara yang bergerak perlahan,” kata jurucakap itu.

Sementara itu, tinjauan di Twitter Lembaga Lebuhraya Malaysia setakat 1 tengah hari tadi mendapati trafik lancar di laluan utama dari Kuantan ke Kuala Terengganu dan hanya sesak sejauh 1.3km sebelum susur keluar Plaza Tol Kuala Terengganu menuju arah pusat bandar.

Trafik juga lancar dari Plaza Tol Karak menuju ke Kuantan di kedua-dua arah.

Orang ramai boleh mendapatkan maklumat trafik terkini menerusi talian bebas tol Plusline di 1800 88 0000 dan laman Twitter di www.twitter.com/plustrafik atau talian LLM di 1 800 88 7752 serta laman Twitter di www.twitter.com/LLMinfotrafik.

Tiada ulasan: