"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: “ Rosmah Paksa Aku Ambil Balik Selangor” – ‘ By Hook Or By Crook’ - Najib

Oleh: professor

"Pelbagai strategi diperkenalkan , sebaik selepas PRU-12 lalu , dalam usaha merampas kembali Selangor.

Hingga lah ke hari ini , Najib terpaksa melancarkan secara rasmi gerakan menawan kembali Selangor , setelah dirasakan oleh nya , iaitu semua pendekatan yang dibuat sepanjang 1 tahun lebih , telah tidak menghasilkan sebarang hasil , malah menambah jauh kan sasaran dari dicapai.

Benar sekali , hanya melalui pilihanraya , iaitu PRU-13 sahaja UMNO atau BN mungkin memperolehi peluang terbaik untuk mengambil kembali Selangor.

Cuma , terdetik perasaann syak , adakah benar ini adalah impian Najib dan UMNO atau lebih kepada desakan bini Najib ?Jadi desakan supaya “ " BN mesti rampas Selangor daripada pakatan pembangkang" lebih datangnya dari bini Najib.

Adakah itu benar ? Jika selama ini , semua cara yang digunakan , seperti dengan memainkan isu lembu korban , ladang babi dan sebagainya , walaupun tidak di’declare’ , ia adalah merupakan siri – siri pendekatan untuk merampas Selangor , iaitu mengikut versi Najib.

Dan , oleh kerana sudah tidak Nampak adanya lagi peluang untuk menolak Khalid Ibrahim dari kerusi Menteri Besar , maka tidak ada pilihan lagi , melainkan diumumkan secara rasmi supaya Selangor disasarkan dalam PRU-13.

Mungkin dengan cara itu dapat meyenangkan hati bini nya.Betul ke bini Najib disyaki terlibat secara langsung mencampuri urusan pentadbiran kerajaan pusat dan juga parti laki dia , iaitu UMNO ?

Adakah desakan Pemuda Pakatan , iaitu supaya Rosmah diganti sebagai Canselor UNISEL , menjadi salah satu penyebab mengapa Najib terpaksa ‘declare’ tawan Selangor ?

" Aku bukannya tahan sangat dengan karenah dia ni , terpaksa aku bagi juga anugerah kat bini aku ni , nasib baik uitm aku dapat guna dan pakai "

U all lihat tak , bini aku dapat Ijazah Kehormat Doktor Pendidikan" ? . Mungkin itu runggut Najib

Begini lah jadi nya bila Negara di perintah laki bini.

-tranungkite.net-

Tiada ulasan: