"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pecutan Akhir Lailatul Qadar dan PRK Bgn Pinang

ostarmy



Kita kian mengakhiri ramadhan. Sedih rasanya meninggalkan ramadhan tahun ini tapi terubat sedikit dengan janji allah swt akan lailatul qadar pada 10 malam terakhir ramadhan. Penulis mengajak diri penulis dan tuan-tuan sekalian berusaha bersungguh-sungguh dalam mencari lailatul qadar yang begitu besar ganjarannya. Apa yang menariknya malam ini juga harus kita sebagai pejuang islam gunakan sepenuhnya berdoa dan merayu dalam keadaan merendah diri dengan penuh mengharap agar kemenangan dikurniakan oleh allah swt kepada kita dalam prk bagan pinang n31.

Kehebatan Malam Al-Qadar

1) Malam berkat yang di turunkan padanya Al-Quran

2) Di tuliskan pada malam tersebut "qadar" atau ketetapan bagi hidup, mati, gembira, rezeki, sihat, sakit dan apa jua berkaitan qadar manusia dan destinasi mereka pada tahun itu.

3) Malam ini terlebih baik dari seribu bulan untuk beribadat.

4) Pada malam itu, turunnya para Malaikat dan Ruh (Jibrail as).

5) Malam itu juga disebutkan sebagai malam yang sejahtera.

6) Diampunkan dosa terdahulu bagi sesiapa yang menghidupkannya dengan iman, ikhlas dan mengharap redha Allah.

Itu adalah senarai keberkatan lailatul qadar. Dan tidak menjadi kesalahan kita berdoa memohon allah swt memberi kemenangan kepada pas dalam prk bagan pinang. Menjadi amalan rasulullah saw melakukan i'tiqaf pada 10 hari terakhir ramadhan. Malah ada riwayat menceritakan pada tahun kewafatan baginda, selama 20 hari baginda melakukan i'tiqaf.

Insyaallah allah swt akan makhbul doa pejuang-pejuang pas berdoa memenangkan pas. Ada kisah-kisah ulama yang mengakui lailatul qadar termasuk dalam senarai saat yang amat dimakhbulkan doa oleh allah swt. oleh itu marilah kita melakukan pecutan akhir berikhtiar bersungguh-sungguh mencari lailatur qadar dan bersungguh-sungguh berdoa akan kemenangan pas di prk bagan pinang.

-tranungkite.net-

Tiada ulasan: