"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keruntuhan Akhlak : Masa Depanmu Terjamin (PANAS!!!) / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

pwm003
Gejala sosial muda-mudi sekarang ini semakin menjadi igauan bagi setiap pihak, seolah-seolah tiada jalan penyelesaian untuk mengatasinya.

Tidak kurang hebatnya dengan golongan tua-tui kita. Golongan yang sudah berkahwin dan mempunyai anak. Setiap hari pelbagai berita, cerita, kes yang berlaku. Di dada-dada akhbar hari ini penuh dengan semua ini. Salah siapa sebenarnya?
(GAMBAR DIBAWAH)

Adakah kita semua sibuk dengan tugas masing-masing? Adakah kita sibuk dengan mensyuarat agung? Adakah kita sibuk melancong luar negara? Sibuk mencari isu untuk menentang Islam? Adakah kita sibuk menghadiri jemputan konsert?

Keluarga dirumah terabai, isteri terabai. Semuanya kehidupan kita terabai. Keruntuhan akhlak hari ini memang tidak dapat dinafikan lagi, terlalu banyak. Sehinggakan adik kandung sendiri sanggup merogol kakaknya, datuk merogol cucu, bapa berzina dengan anak.

Tidak kurang pula di sekolah... Pergaduhan lelaki dan perempuan, melahirkan anak dalam tandas, bercumbuan sesama rakan. Apa sudah jadi dengan dunia hari ini.

Dalam akhbar itu semuanya baru mengenai anak-anak orang awam, anak-anak orang kampung... Adakah artis-artis yang dipuja, anak-anak VVIP, VVIP, Datuk-Datin tidak terjebak dengan semuanya ini...? Mereka semua terlepas dari hukuman dunia...? akhirat menanti...

Golongan yang disebutkan di atas seolah-olah diberi lesen khas (tidak ditangkap) apabila melakukan perkara-perkara mungkar. Ulama' dan Ustaz ditangkap, dibicarakan tentang tauliah, dibicarakan kerana mempunyai unsur politik dalam kuliah dan bermacam-macam lagi kerenah.

Masa depanmu terjamin... (dibawah pemerintahan umno barisan nasional?)

*Harap maaf kepada semua, gambar dibawah mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak, yang mempunyai kaitan dengan si pelaku dan individu itu sendiri. Gambar ini diambil di laman photo sosial anak tempatan. Tidak dapat dikenalpasti anak/suami/isteri/rakan siapakah ini.



Minum arak serta pergaulan bebas.



Pesta Buih.




Minum arak, bertindik dan pergaulan bebas.

*Penyebaran gambar ini bukan bertujuan untuk mengaibkan, cuma suapaya kita semua lebih peka dengan hal berlaku. Awasilah anak-anak anda, suami anda, isteri anda, sahabat anda dan keluarga anda. Anda mampu mengubahnya... Keruntuhan moral akhlak umat Islam adalah bala dari Allah S.W.T? Sama-sama kita fikir, renungkan dan muhasabah. Kembalilah kepada Islam.

"Islam Berdaulat, Rakyat Sejahtera..."

Tiada ulasan: