"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahathir menggelupur berikutan saranan Nazri Aziz? / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

dewa
Nazri Aziz mengumumkan bahawa kerajaan tiada hasrat mempertahankan Linggam malah menjemput Karpal Singh untuk mewakili Pejabat Peguam Negara mendakwa Linggam di mahkamah. Tun Mahathir yang sebelum ini boleh menarik nafas lega pastinya terkedu. Mengapa ini berlaku?

KUALA LUMPUR, Nov 17 - Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Nazri Aziz revealed today that Bukit Gelugor MP Karpal Singh can represent the Attorney-General (A-G) and prosecute Datuk V.K. Lingam.

Nazri stressed that the government has no reason to defend Lingam and that veteran lawmaker can charge him.

Konflik Mahathir dan Nazri Aziz diketahui umum. Mahathir sebelum ini memanggil Nazri seorang samseng dan kaki pukul dan mencemuh Nazri yang sebelum ini mencium tangannya.

Nazri pula menjawab bahawa sokongannya dahulu hanyalah kerana Mahathir ialah PM ketika itu. Nampaknya, pergelutan ini akan berterusan.

Meskipun begitu, dengan cengkaman kuat daripada Najib ke atas mahkamah, adalah diragui bahawa sebarang pendakwaan ke atas Linggam akan dibuat kerana mentor Najib iaitu Tun Mahathir pasti akan dipalitkan.

Itulah, fitnah orang sana-sini, perleceh ulamak sana-sini, kan dah hidup terhina!

Ap akan terjadi? kita lihat bersama-sama..

Tiada ulasan: