"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menanti Perpecahan umNO Selangor / PKFZ / Altantuya

ilzam
"umNO sering menggunakan pepatah 'kalau tiada angin masakn pokok bergoyang' pabila berbicara mengenai pergolakan parti dalam Pakatan Rakyat. Dan pepatah itu jugalah kita utarakan untuk berbicara khabar angin mengenai bekas Menteri Besar Selangor, Muhamad Muhd Taib.

Problem Dunia ada tulis sebelum ini mengenai pertemuan Muhamad Muhd Taib dengan Khalid Ibrahim sebelum konvensyen n. Selangor berlansung minggu lepas.
Dalam pertemuan tersebut Muhamad Muhd Taib telah memuji pencapaian yang dilakukan Pakatan Rakyat dalam mentadbir Selangor. Berikutan itu bangunlah askar2 kecil menafikan pertemuan tersebut dan menghunus kerusi untuk mempertahankan perpaduan dalam umNO.

Nampakya mereka masih belum faham akan politik semasa seperti mana Mahathir selalu utarakan, dalam politik kawan bukan selamanya kawan dan musuh tidak selamnya musuh. Muhamad Muhd Taib juga seakan mengiakan khabar angin setelah hampir setahun menyerahkan segala tugas sebagai Ketua Bahagian umNO kepada timbalannya.

Walaubagaimanapun, Md Taib diakui adalah seorang yang taat dan berpegang kuat pada tali umNO. Dan tidak mungkin beliau akan lupa jenayah wang yang dilakukan sehingga membawa kepada turunnya beliau dari kerusi politik negeri Selangor.

Pakatan Rakyat diharap dapat melakukan sesuatu jika mahu menerima Muhamad Muhd Taib supaya tidak mengiakan kata orang ramai yang Pakatan Rakyat menyimpan sampah taik Barisan Nasional.

Walaubagaimanapun, dalam politik segalanya mungkin terjadi.

Tiada ulasan: