"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

2 anggota Unit Amal masih ditahan

Mohd Syamil Azhar
LENGGONG, 4 Ogos:
Dua lagi anggota Unit Amal yang ditangkap polis pada program Himpunan Warga Felcra Kebangsaan di Changkat Lada, Ahad lepas masih ditahan reman.

Harakahdaily difahamkan, mereka yang merupakan anggota Unit Amal Pasir Salak ditahan sehingga esok.

Sementara itu, seorang anggota Unit Amal dari Lenggong yang ditahan reman bersama mereka dibebaskan malam tadi.

Dalam suasana penuh ukhuwah dan semangat perjuang, beliau yang sudah beberapa hari tidak mandi disambut dalam majlis usrah di rumah Yang Dipertua PAS Lenggong, Razman Zakaria di Kampung Luat dekat sini, kira-kira jam 8.40 malam tadi.

Masing-masing anggota usrah menyambut beliau dengan bersalaman erat, malah ada yang memeluknya sebagai tanda kasih sayang sesama pejuang untuk menegakkan agama Allah di bumi Malaysia tercinta ini.

Beliau dihantar dari balai polis tempat dikenakan tahanan oleh dua anggota Unit Amal Pasir Salak yang kemudiannya bersama seorang lagi anggota Kuala Kangsar.

Beliau dibebaskan setelah ditahan bersama 15 yang lain di Balai Polis Kampung Gajah selepas operasi tangkapan di sekitar kawasan tapak program himpunan tersebut.

Sementara itu, Razman ketika berucap dalam majlis usrah itu, berkata itulah kelebihan yang ada dalam jamaah yang memperjuangkan Islam, di mana apabila anggota jamaah berada dalam kesulitan, ada anggota lain yang rela berkorban menyelesaikan masalah saudaranya.

Katanya, ini terbukti dengan kerjasama ahli jamaah dari Pasir Salak dan Kuala Kangsar, mangsa tahanan yang dibebaskan, yang dalam keadaan tidak ada saudara mara untuk mengambilnya, malah dalam keadaan poket kosong, dibantu oleh ahli jamaah setempat sehingga mangsa selamat sampai di rumahnya.

Beliau turut mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang membantu menyelesaikan masalah itu dan mendoakan semoga semuanya mendapat ganjaran yang setimpal daripada Allah.

Tiada ulasan: