"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas Permaisuri Agong Ke Mahkamah: Kerna Cinta Atau Batinnya Derita?

setisab
 
Seawal jam 9 pagi, dia telah berada di Taman Hana Wadi Hussein di Kampong Janda Baik. Lelaki itu terpaksa menunggu sehingga jam 3 petang kerna yang hendak ditemui masih lena dengan mimpinya.

Bangun dari lenanya, saudara saya mendapat berita gembira ~ ada tetamu menunggunya, membawa berita dari 'syurga' untuk berjumpa di Istana. Istana Keadilan... !!!

Syed Abdullah menerima "Writ Saman". Bukan calang-calang orang menyamannya ~ bekas Permaisuri Agong! Siti Aisyah namanya.
Anta memang degil Beb, sama macam abah Anta... sekarang.. Anta jawab tapi Ana tau Anta memang pandai menjawab.
Anta jangan fikirkan soal menang atau kalah, nasihat Ana ~ selesaikan dengan kaedah yang penuh berhemah. jujur dan ikhlas. Beb, lepas ini ... sudah-sudahlah buat kerja karut ni... Anta bongkar dan selongkar kisah cinta Rosmah Mansor... ada juga faedahnya untuk rakyat.
Saya hanya lampirkan 4 helaian buat bacaan pembaca Kerajaan Rakyat, yang selebihnya ~ sila baca di sini 1, di sini 2, di sini 3 dan di sini.

Tiada ulasan: