"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nasir dan KJ dipercayai?


Khabarnya rombakan kabinet akan berlaku tidak lama lagi, semua orang tertanya tanya mengapakah rombakan kabinet diadakan sedangkan signal bahawa pilihanraya ke-13 akan muncul sudah banyak? Sebenarnya rombakan ini adalah cara ataupun jalan bagi memudahkan DS Najib mempertahankan Jawatan Nombor 1 negara.

Sebelum ini sudah ada ura-ura untuk menggulingkan Datuk Seri Najib kerana ramai orang melayu dan pemimpin Umno tidak berpuas hati kepada beliau kerana bersikap buyers. Beliau menunjukkan lebih kepentingan kepada kaum lain dan ini membuatkan ramai pemimpin umno dan orang melayu tidak selesa.

Dalam rombakan ini juga dikatakan akan ada banyak perubahan dan akan wujudnya semula jawatan Setiausaha Parlimen. Di Kuala Lumpur dan Istana Negara telah kecoh tentang hal ini dan siapa yang akan dilantik.

Khabarnya KJ akan diberi peluang mengemudi Kementerian Belia dan Sukan dan Shabery akan digugurkan dari senarai kabinet. Mukhriz akan diangkat sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri menggantikan Noor Yaakob. Nasir Ibrahim akan dilantik sebagai Menteri Kerjaraya menggantikan Shaziman yang bertukar portfolio ke Kementerian Luar Bandar.

YB Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie tentunya diberikan portfolio yang lebih penting iaitu Kementerian Dalam Negeri. Hisham akan ditukarkan ke Kem Pertahanan, dan Zahid akan bertukar ke Kem Pertanian. Datuk halimah dikatakan akan diangkat sebagai Timbalan Menteri Pengangkutan, manakala Datuk Ahmad Maslan akan digugurkan.

Kali ini dikatakan banyak kejutan akan berlaku dan muka baru akan tampil untuk menguatkan lagi sokongan terhadap kepimpinan DS Najib. Dalam percaturan baru ini, Nasir dan KJ juga Halimah diberi kepercayaan ini adalah suatu petanda yang baik kerana Najib tidak lagi berselindung dan beliau berani membuat keputusan. 
-tko-

Tiada ulasan: