"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibu saudara, dua beradik ghaib

NUR FAZHILLAH dan adiknya, Mohd, Fazil yang tidak pulang ke rumah sejak Ahad lalu

KUALA LUMPURP: Duaberadik berusia tiga dan empat tahun hilang bersama ibu saudara mereka selepas keluar bersiar-siar dari rumah mereka di Taman Sri Batu Caves, Gombak di sini pada Ahad lalu.
Sebelum hilang, wanita yang berusia 20-an dan berasal dari Aceh, Indonesia itu dikatakan telah meminta kebenaran daripada ibu bapa kanak-kanak terbabit untuk membawa dua beradik itu bersiar-siar.
Namun, sejak keluar pada petang Ahad lalu, dua beradik itu dan ibu saudara mereka tidak pulang.
Berikutan itu, ibu bapa kepada dua kanak-kanak itu yang bimbang dengan keselamatan anak-anak mereka membuat laporan polis pada keesokan harinya.
Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, siasatan polis yakin kedua-dua beradik, Nur Fazhillah, 4, manakala adik lelakinya, Mohd. Fazil, 3, itu masih bersama ibu saudara mereka.
"Wanita itu datang ke negara ini dan tinggal bersama keluarga kanak-kanak itu sejak lima bulan lalu.
"Wanita itu didakwa meninggalkan sekeping nota meminta maaf kepada ibu bapa pasangan adik-beradik tersebut," kata beliau ketika dihubungi semalam.
-kosmo-

Tiada ulasan: