"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BN/UMNO @ KERAJAAN UMNO/APCO: Sah Julai Tidak Berlaku PRU13.

mohdnoorawang

Diberitakan oleh sumber sumber kerajaan kerajaan BN/UMNO PM Najib Razak pilihanraya umum yang ke 13 (PRU13) hendak diadakan pada bulan Julai 2011.

Berita tarikh PRU Julai dibocokan oleh juak UMNO sendiri. Malah akhbar HARAKAH TERBITAN TERBARU MEMAPARKAN BERITA UNTAMA PRU13 JULAI DENGAN MENGUNAKAN TANDA SOAL?.

Kerajaan BN/UMNO tidak akan mengadakan pilihanraya umum yang ke 13 pada bulan Julai, walaupun sejuta pemuda dan pemudi dihimpunkan oleh kerajaan BN/UMNO melalui Kemnterian Belia dan Sukan.

Sebab utama ialah dikatakan  tidak sehaluan kata dengan TPM tarikh pilihanraya. Mengikut sumber kumpulan TPM mahu dipercepatkan PRU13. Disatu pehak lagi khasnya kumpulan Najib Razak tidak setuju dengan tarikh tersebut, memandangkan tarikh luput kuasa masih jauh lagi.

Najib dan BN/UMNO masih takut untuk mengadakan PRU13 bulan Jualai memandangkan kompenennya tidak seteguh dan masih guyah. Terutama parti terbesar dalam BN ialah MCA. 

Parti MCA dan pemimpinya maseh tidak sebulu dan sehaluan dengan UMNO dan pemimpin UMNO peringkat tertinggi. Kaum China masih sukar diandaikan posisi sokongannya. Berpandukan keputusan PRUN Sarawak, kaum China menolak BN Sarawak.

BN/UMNO negeri Selangor masih lagi tidak bermaya dan malah tidak dapat petunjuk yang baik atau masih sukar ditentukan sokongannya kepada BN/UMNO. Kebanyakkannya pemimpin dan YB UMNO negeri Selangor tidak suci dan bersih, terutama dalm mengumpul dan memiliki harta tidak sepadan dengan jawatan YB yang dimilikinya

Harga barang penguna dan kenaikan harga gas, eletrik, bahan bakar  cukup menyiksakan rakyat pendapatan rendah membantutkan lagi PRU13  pada Julai ini.

Naib Razak sendiri didedahkan oleh media Perancis terlibat dengan skendal rasuah yang terbesar dengan membawa pembunuhan gadis Monglia. Hantu dan roh gadis Monglia masih berlegar di Seri Perdana.

Muhyiddin Yassin sebagai TPM dan menjaga Kementrian Pelajar gagal dalam misi dan menjaga kebajikan 400,000 guru dan tenaga pengajar diselruh negara. 

Pengagihan bisiswa dari kerajaan khasnya JPA, tidak telus masih kaum melayu yang cemerlang tidak dapat biasiswa termasuk kaum China dan India.

Najib Razak BN/UMNO terperangkap dengan isu VEDIO SEKS YANG DIREKA OLEH KUMPULAN UMNO SENDIRI. Hampir 95 peratus rakyat Malaysia menolak Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam video tersebut.

Najib Razak juga dicemukan dengan isu fitnah LIWAT2 yang membabitkan Anwar Ibrahim. Seratus peratus rakyat Malaysia yang cerdik menolak hujah hakim dan peguam bela dan peguam cara kerajaan BN/UMNO yang mengandalikan kes tersebut.  BN/UMNO khasnya mahunAnwar Ibrahim disumbatkan dalam penjara.

Secara dasanya BN/UMNO tidak akan mengadakan PRU13 pada bulan Jualai 2011. Seliseh faham  dengan TPM Muhyiddin Yassin dengan PM Najib Razak telah dapat dihidu oleh orang luar.

Apapun berlaku diantara Najib dan Muhyiddin BN/UMNO masih dapat sokongan kaum Melayu yang berada di FELDA dan diluar bandar, terutama kaum Melayu. Disinilah kekuatan UMNO yang sukar ditembusi secara total.

Himpunan sejuta belia yang digerakan oleh Kementerian Belia dan Sukan tidak dapat  satu indikator yang baik. Himpunan tersebut gagal dan mencari matalamatnya. Hanya hiburan dan nasi bungkus dan baju t dan sediit wang saku.

Seluruh penyokong dan pengerak pakatan rakyat dan pemimpin pakatan rakyat bekerja dengan lebih kuat dan bersepadu. Selamat bermuktamar kepada pemimpin, perwakilan  dan pemerhati PASyang ke 57 di Markaz Tarbiyah PAS Pusat, Taman Melawar, Kuala Lumpur.

Tiada ulasan: