"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kalau tak "feel silly" lepas jumpa Umno, lu memang betul-betul silly!


Penarik Beca
Seorang Kristian dengan jelas memberitahu kepada kita bahawa jenis kepala-kepala Umno ni jumpa pun tak boleh. Lebih kurang dalam Bahasa Melayu dia kata, lepas jumpa jenis kepala-kepala Umno, terasa bodoh pulak (you feel silly) pi jumpa depa.

"This is because there have been too many meetings in the past when much good feeling was generated that a fresh start could be made only for that expectation to collide with forbidding realities later," he opined.

"This has saddled us with the feeling that there is no real resolve to tackle the core issues," he said.

"After a while, you feel silly to be imbued with the 'feel good' sensation that inevitably arises from meeting with someone who is intent on being amenable.

"But when that feeling collides with the facts on the ground, you feel silly for having allowed yourself to be deluded and then you have a hard time avoiding the resulting cynicism" (Malaysiakini 12/5/11 "
Skepticism abounds over PM-Christian group meeting").

Saya hanya ada dua kali pengalaman berjumpa menteri Umno. Satu mengenai masalah pengangkutan awam ketika bas mini mula-mula dihapuskan dan digantikan dengan bas Intrakota dan satu lagi saya tak ingat sangat. Si Kristian itu sebenarnya telah menerangkan dengan tepat apa yang saya rasa selepas pi jumpa mangkok-mangkok tu. Konon nak tolong selesai masalah orang ramai. Jumpa la menteri Umno. Memang, selepas tu terasa sungguh awat la aku bongok sangat pi jumpa mangkok tu.

Terasa sungguh puak tu bukan jenis kena jumpa. Jenis tu kena lawan ja.

Kalau Kristian pun terasa bongok selepas jumpa jenis kepala-kepala Umno, teruk sunguh la kalau yang mengaku Islam tak rasa gitu selepas jumpa jenis kepala-kepala Umno. Kalau orang Kristian pun dapat rasa aura yang sangat teruk itu selepas jumpa jenis kepala-kepala Umno, teruk sungguh la kalau yang mengaku Islam tak rasa gitu. Takkan lebih teruk dari Kristian kot.

Adoila! Macam mana agaknya aura yang membelit kita selepas jumpa Datik Seri Rosmah Mansor!

Lagu-lagu mana pun, kalau tak "feel silly" selepas jumpa dengan jenis kepala-kepala Umno, lu memang betul-betul silly!
http://penarikbeca.blogspot.com

Tiada ulasan: