"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jangan Makan Hasil Lendir China Doll

HISHAMUDDIN RAIS
PENGKHIANAT: MUSA HASSAN - meloya

KUALA LUMPUR 28 Ogos – Musa Hassan melabelkan Mohamed Sabu sebagai pengganas dan pengkhianat negara apabila mendakwa Parti Komunis Malaya (PKM) ialah hero sebenar dalam peristiwa Bukit Kepong dan bukannya anggota keselamatan serta ahli keluarga mereka.

MAKAN HASIL LENDIR
MAT SABU PENGGANAS, PENGKHIANAT :MUSA HASSAN - meloya

KUALA LUMPUR 28 Ogos – Musa Hassan melabelkan Mohamed Sabu sebagai pengganas dan pengkhianat negara apabila mendakwa Parti Komunis Malaya (PKM) ialah hero sebenar dalam peristiwa Bukit Kepong dan bukannya anggota keselamatan serta ahli keluarga mereka.

Sehubungan itu, katanya, Polis Diraja Malaysia (PDRM) perlu memantau tindak-tanduk Timbalan Presiden Pas itu dan mengambil tindakan tegas terhadapnya termasuk dikenakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana kenyataannya itu menunjukkan beliau mempunyai kecenderungan menjadi pengganas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit..BERCAKAP DENGAN ORANG BANGANG INI SUSAH...kah kah kah..

kah kah kah..INI LAH HASIL RASUAH TERLALU BANYAK.... kah kah kah..

kah kah kah...SAMPAI SEJARAH SENDIRI PUN TAK TAHU.... kah kah kah,....

woit...MACM MANA BOLEH JADI POLIS....KALAU BANGANG MACAM INI...kah kah kah..

MEH SINI BACO FAKTA SEJARAH

Ketika Rumah Pasong Bukit Kepng di serang Tanah Melayu adalah tanah jajahn Inggeris.

Ketika Rumah Pasong Bukit Kepong di serang Pesuruhanjaya POlis tanah Melayu ialah Sir Arthur E.Young

Ketika Rumah pasong Bukit Kepong diserang mata mata dibayar gaji oleh British

Ketika Rumah Pasong Bukit Kepong diserang belum ada lagi Polis Di Raja Malaysia - malah Malaysia belum ada - yang ada Tanah Melayu.

Ketika Rumah Pasong Bukit Kepong diserang – belum ada konsep Ketua Polis Negara lagi. Soldadu upahan ini dipanggil SC atau Special Constable – polis ketika itu dipanggil mata mata.

TAK PERCAYA?

Hampir setahun selepas Hari Kemerdekaan, iaitu pada 24 Julai 1958, DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Almarhum Tuanku Abd Rahman Ibni Almarhum Tuanku Mohamad telah berkenan mengurniakan gelaran 'Diraja' kepada Pasukan Polis Persekutuan Tanah Melayu. Upacara ini dijalankan di Pusat Latihan Polis (PULAPOL), Jalan Semarak, 54100 Kuala Lumpur. Mulai dari saat itu pasukan polis dikenali dengan nama "Polis Diraja Persekutuan" atau "The Royal Federation of Malayan Police" dan pada 1963 ditukar kepada Polis Diraja Malaysia.

Konsep "Bersedia Berkhidmat" diperkenalkan oleh Pesuruhjaya Polis Tanah Melayu Sir Arthur E. Young pada 15 Disember 1952. Melalui arahannya, Arahan Pesuruhjaya Polis No. 36, tahun 1952: "Operation Service", A. E. Young menegaskan pendekatan polis terhadap orang ramai serta mewujudkan persefahaman terhadap kedua-dua pihak. Beliau juga berharap dengan konsep "Bersedia Berkhidmat" ini, pandangan negatif pasukan dapat dikikis dan sebaliknya dihormati.

( dari wikipedia)

NOTA:
jangan banyak sangat makan hasil lendir china doll
jadi bangang dan meraban

Tiada ulasan: