"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gempar! Hakim Mahkamah Tinggi kes Kugan letak jawatan

http://omakkau.blogspot.com
GEMPAR!!!!HAKIM MAHKAMAH TINGGI YANG MENDAPATI KETUA POLIS NEGARA BERTANGGUNG JAWAB ATAS KEMATIAN A.KUGAN SEMASA DALAM TAHANAN POLIS, MELETAKKAN JAWATAN SECARA MENGEJUT!!!!

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk V.T. Singham, 65, telah menyerahkan surat peletakan jawatan suatu keputusan yang mewujudkan gelombang kejutan dalam kelompok profesyen pengamal undang-undang.

Ianya datang dua hari selepas beliau menyampaikan penghakiman menyabitkan terhadap Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar semasa menjadi Ketua Polis Negeri Selangor atas kematian tahanan A. Kugan tiga tahun lalu.

Singham, sarjana muda, adalah hakim Mahkamah Tinggi yang paling kanan. Dia adalah seorang pengamal undang-undang atau peguam sebelum dilantik Pesuruhjaya Kehakiman pada tahun 2003.

Beliau telah berkhidmat di beberapa Mahkamah Tinggi Temerloh, Taiping, Ipoh, Kuantan dan terakhir Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur.

Tiada ulasan: