"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pendedahan gempar TV Indonesia

laniismaa
Askar_Wataniah_Indonesia
BETUL ke BOHONG ?

Media dari Indonesia mendedahkan bahawa;

1. Malaysia telah menrekruit orang Indonesia menjadi askar wataniah di negara ini untuk menjaga sempadan negara.

2. Askar2 wataniah dari Indonesia ini memiliki 2 kewarganegaraan.

3. Mereka juga mempersoalkan bagaimana akhirnya nanti jika timbul konflik dan peperangan antara dua buah negara, adakah askar wataniah ini akan berpihak kepada Malaysia ataupun Indonesia?

4. Mereka juga turut mendedahkan bahawa perkara ini sudah berlaku lama.. bukan la perkara baru.

5. Ada yang terpilih menjadi askar wataniah kerana sudah lama tinggal di Malaysia.

6. Namun pihak berkuasa Indonesia menafikan bahawa orang Indonesia ada yang dilantik menjadi askar wataniah.

7. Akan tetapi pihak mereka akan menyiasat perkara ini untuk memastikan samada laporan ini benar ataupun palsu.

8. Sementara itu beberapa kelompok di Indonesia marah dengan tindakan pihak kerajaan Malaysia yang merekruit warga Indonesia untuk menjadi askar wataniah di negara Malaysia.

9. Mereka menganggap bahawa perkara ini sebagai Malaysia mencuri warganegara Indonesia untuk diperguna2kan..

10. Mereka juga mempercayai ada motif disebaliknya kenapa kerajaan Malaysia berbuat demikian.

11. Mereka juga akan melakukan protes keras [besar-besaran] jika perkara ini dapat dibuktikan..

——————————

Kita minta pihak kerajaan Najib Razak, Zahid Hamidi, Tentera Laut Diraja Malaysia, Tentera Darat Malaysia, Polis Diraja Malaysia (Royal Malaysia Police), TV3MALAYSIA – Lihat VIDEO

Ambil perhatian akan laporan ini. Adakah ianya benar ataupun sebaliknya? – Sumber – Pakatan Rakyat Supporters.

Tiada ulasan: