"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini NASIHAT TG Nik Aziz kepada pengundi di Dun Kajang

TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
NASIHAT saya kepada pengundi di Dun Kajang atau di mana sahaja hendaklah memilih calon yang boleh mendaulatkan Islam dan bukannya memudaratkan Islam.

Dalam Islam lelaki dan wanita sama sahaja untuk bertanggungjawab menjaga rakyat.PAS diwujudkan pada 1951 telah meletak calon muslimat yang pertama di Dungun iaitu Khatijah Sidek.

Syukur kita di Kelantan telah ramai calon muslimat ditampilkan. Antaranya Mumtaz Md Nawi menang majoriti paling tinggi di Dun Demit pada pilihan raya umum lepas.
Oleh itu pengundi di Dun Kajang hendaklah meneruskan kecemerlangan itu dengan menyokong calon Pakatan Rak yat, Dato’ Seri Dr Wan Azizah Ismail.

Setiap kali pilihan raya kita berdepan dengan pelbagai kekangan apa yang disebut demokrasi ala-Malaysia.

Media tidak diberi ruang setimpal kepada kita. Demokrasi dibiarkan terus pincang kerana hanya memihak kepada mereka yang berkepentingan.

Tetapi walaupun kempen tidak tidak seimbang, harapan saya semoga rak yat tetap berjuang selagi ada ikhtiar untuk memenangkan perjuangan Islam.

Pilihan raya perlu kita gunakan kesempatan untuk memenangkan parti yang boleh mendaulatkan Islam.

Kajang bukan kepunyaan kita, tetapi kepunyaan Allah. Kita sebagai pengundi, bukan milik ibu bapa, sebaliknya milik Allah.

Kerana itu sebelum kita mencari harta, ilmu atau pangkat, ibu bapa perlu memberi kefahaman kepada anak-anak mereka, guru memberi kefahaman kepada pelajar.

Manakala pemimpin per lu memberi kefahaman kepada rakyat berhubung tuntutan tersebut.

Ini kerana kita duduk atas bumi Allah Taala ada peraturan iaitu agama.

Begitu juga untuk mengundi mesti memilih antara dua iaitu calon yang hendak menangkan Islam atau memusnahkan Islam.

TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
Mursyidul Am PAS

Tiada ulasan: