"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Walaupun dia mengaku waras tapi inilah tahap pemikira seorang Ketua Kampung di N.Sembilan

16 Disember 2014 PORT DICKSON -“Tindakan saya adalah waras, bukannya tindakan yang melulu dan tanpa usul periksa,” kata Ketua Kampung Jimah Shafie Alwie ketika di tanya tentang tindakannya menegur kunjungan PKR di ketuai Adun Port Dickson, M Ravi ke rumah salah seorang mangsa banjir di Kampung Jimah Lama sebelum tercetus kekecohan.

Menurutnya, dia sebagai orang yang bertanggungjawab di kampung berkenaan mengambil tindakan sedemikian untuk memastikan orang luar yang tidak tahu apa-apa mencampuri urusan kampungnya.

“Sebelum datang ke rumah mangsa banjir itu, saya telah berbincang dahulu dengan beberapa ahli jawatan kuasa kampung termasuk memaklumkan kepada polis tentang apa yang hendak saya lakukan iaitu menegur rombongan PKR itu.

“Kedatangan mereka ke kampung ini hanya sia-sia dan memberi gambaran yang salah tentang kampung kerana sememangnya mereka tidak tahu apa yang sedang berlaku di kampung ini. Mereka adalah orang luar,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Shafie berkata, dia tidak mencabar mana-mana pihak dan niatnya kelmarin adalah hanya untuk mempertahankan kampungnya dari unsur licik.

Shafie memberitahu, penduduk yang dikunjungi PKR adalah salah seorang mangsa banjir yang telah banyak kali menerima bantuan daripada pelbagai pihak sama ada kerajaan mahupun swasta.

“Benar mereka memang keluarga yang susah dan perlukan bantuan namun bantuan yang disalurkan adalah untuk meringankan beban sama seperti mangsa banjir yang lain dan bukannya untuk terus menjadikannya kaya,” katanya lagi.

Sebanyak 44 buah rumah di Kampung Jimah Lama terlibat dengan kejadian banjir kilat baru-baru ini.

Tiada ulasan: