"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

"Rakyat Malaysia Nilailah Sendiri Perbelanjaan Perdana Menteri Anda"

Mummy Rokiah
Hari ini rakyat negara ini dah mula bercakap angka billion, billion, billion. Tak main lagi ratus, ribu atau juta. Yang menoreh getah bercakap sambil menoreh. Yang bersawah bercerita sambil bersawah. Peniaga pasar malam riuh rendah berbincang billion, billion.

Ini semua berpunca syarikat pelaburan mahamega Najib Tun Razak 1MDB. 1MDB telah mengubah fikiran rakyat bahawa hebat nya Perdana Menteri mereka menguruskan berbillion ringgit.

Hebatnya Perdana Menteri mereka yang juga Menteri Kewangan pusing wang.

Kata Pak Long di kampung "Kalau nak berjaya berniaga kena pandai pusin duit macam Cina berniaga". Inilah sinario ekonomi negara sekarang di mana billionan wang 1MDB telah menjarakkan lagi jurang ekonomi golongan rakyat marhaen dengan golongan pemimpin yang pandai pusin wang rakyat.

Kemewahan keluarga PM bergemerlapan manakala pendapatan rakyat bawah masih "kais pagi makan pagi".
http://mummyrokiah.blogspot.com

Tiada ulasan: