"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita didakwa kurung, rogol suami

rogol suami
SEOUL – KOREA SELATAN. Seorang isteri menjadi wanita pertama yang akan dibicarakan atas dakwaan memperkosa suaminya selepas mengurung mangsa selama 29 jam.

Menurut agensi berita Yonhap, wanita yang dikenali dengan nama Shim berkenaan telah mengurung suaminya, Kim dan memaksanya mengadakan hubungan seks.

Shim didakwa melakukan sedemikian untuk mendapatkan bukti untuk digunakan dalam prosiding perceraian.

Mahkamah Tinggi Korea Selatan telah mengklasifikasikan pemerkosaan pasangan dalam perkahwinan sebagai jenayah pada Mei 2013.

Pada bulan yang sama, seorang lelaki telah didakwa atas kesalahan memperkosa isterinya dan dihukum penjara selama 3.5 tahun. – Agensi

Tiada ulasan: