"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pandu sendiri ke hospital setelah muka, lidah terbelah terkena mesin gergaji

Muka, lidah terbelah terkena mesin gergaji
(Atas) X-ray menunjukkan tengkorak mangsa yang hampir terbelah.
MELBOURNE - AUSTRALIA. Seorang lelaki hampir maut selepas mesin gergaji yang sedang digunakan gagal dikawal dan terkena pada mukanya.

Laporan Dailymail mengatakan muka Bill Singleton, 68 terbelah di bahagian mulut.

Mangsa kemudian mengambil kain dan membalut bahagian mukanya yang cedera parah dengan kain dan kemudian memandu sendiri kereta ke hospital.

Difahamkan, Bill tidak mampu menelefon ambulan pada waktu kejadian kerana lidahnya terbelah.

Bill kemudian diterbangkan menggunakan helikopter ke hospital Royal Melbourne.

Menurut doktor, Bill terselamat kerana arteri carotid dan larynxnya tidak mengalami kecederaan.

"Jika gergaji tersebut terpotong arteri carotid atau larynx, Bill akan maut serta-merta," kata Profesor Alf Nastri.
-sinarharian

Tiada ulasan: