"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nik Amar cabar Mahfuz Omar keluar Pas

MALAYSIA DATELINE
Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar dicabar agar keluar Pas dan masuk parti lain daripada memburukkan parti sendiri.

Naib Presiden Pas Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mencabar supaya Mahfuz berbuat demikian kerana berpandangan tiada kewajaran Mahfuz bersama parti namun pada masa sama mengkritik dan menghentam parti sendiri.

“Saya cadangkan dia (Mahfuz) keluar sahaja daripada parti, jangan jadi macam sekarang iaitu duduk dalam Pas, namun pada masa sama serang dan kritik Pas secara berterusan tanpa arah tuju.

“Saya nak persoalkan kedudukan Mahfuz, buat apa lagi dia (Mahfuz) duduk lama-lama dalam Pas sekiranya beliau tidak mampu menerima perjuangan yang dibawa oleh Pas.

“Malah, sebarang kenyataan yang dikeluarkan Mahfuz sejak kebelakangan ini tidak diambil kira oleh parti kerana bagi kami tidak relevan langsung. Sekiranya tidak berpuas hati, sila keluar,” kata Mohd Amar.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media selepas mesyuarat exco, di Kota Bahru Kelantan, hari ini seperti dipetik.

Sebelum ini sebuah akhbar tempatan melaporkan, Mahfuz telah meminta Pas membuat pertimbangan untuk menarik diri dari Kerajaan Negeri Selangor yang diterajui PKR.

Ia berikutan pendirian Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang yang tidak mahu bekerjasama dengan mana-mana pihak yang mempunyai hubungan dengan DAP dan Amanah secara jelas memutuskan hubungan kerjasama dengan PKR.

Tiada ulasan: