"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perubahan politik bakal berlaku di negeri Kedah ?

Ahmad Lutfi Othman
Sudah dua kali saya ikuti lintas langsung internet program ceramah Dr Mahathir Mohamad di Kedah. Yang terakhir, malam tadi, Kuala Kedah. Nampak meriah dan ramai sekali hadirin.

Terasa percikan semangatnya sungguhpun siaran sering terganggu, terutama bila Dr Mahathir berucap.
Pidato wakil DAP, Dyana Sofya dan Naib Presiden Amanah, Ustaz Hasanuddin Yunus juga menarik.

Dari jauh, kelihatan wajah audien kebanyakan seperti khalayak baru buat majlis anjuran pembangkang. Satu perkembangan yang mengujakan.

Memang dijangkakan perubahan bakal berlaku di jelapang padi itu. Walaupun anak Kedah, sejak uzur teruk, jarang sekali saya dapat turun menyelami pergolakan politik di sana.

Dalam tempoh 16 bulan, baru sekali dapat balik kampung, di Kubang Pasu. Itupun untuk hadiri majlis kenduri adik menerima menantu.

Jika kuat dan segar sikit, negeri pertama saya akan berkunjung adalah Kedah, insya Allah.

Saya mahu hayati sendiri, arus perubahan yang dikatakan bergelora kuat di bawah, serta cuba merakamnya melalui pena usang ini.

Tiada ulasan: