"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pendakwah terkenal sertai AMANAH

Tindakan tokoh pendakwah terkenal Datuk Hassan Mahmud menyertai AMANAH membuktikan gerak kerja politik berlandaskan Islam tidak hanya menjadi milik parti tertentu, kata seorang pemimpin pemuda parti itu.

Menurut Shazni Munir Mohd Ithnin pembabitan Hassan turut menunjukkan perjuangan untuk memartabatkan Islam bersifat luas dan rencam.

Shazni yang juga naib ketua Pemuda AMANAH menjelaskan pembabitan Hassan juga diyakini akan memperkasa Majlis Penasihat Pakar parti terbabit yang kini diketuai bekas Yang Dipertua Persatuan Ulama Malaysia Ahmad Awang.

"Sebagai tokoh pendakwah kanan yang dihormati segenap lapisan masyarakat, penyertaan beliau juga diharapkan mampu menarik lebih ramai lagi agamawan untuk bersama-sama AMANAH," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Hassan ialah tokoh pendakwah yang dikenali sejak puluhan tahun lalu, antara lain kerana kepetahannya berceramah selain statunya sebagai seorang hafiz.

Sebelum ini beliau jarang dilihat terbabit dalam sebarang kegiatan bersifat politik kepartian.

Hassan yang lahir di Sanglang, Perlis, turut terbabit dalam program realiti TV, Imam Muda.

Penyertaan Hassan ke dalam AMANAH diumum naib presiden parti itu Datuk Mahfuz Omar di Temerloh, Pahang hari ini.

Turut menyertai parti AMANAH ialah pelakon yang lebih dikenali dengan nama Wak Doyok.

Dia yang memiliki nama sebenar Mohd Azwan Md Nor itu mengemukakan permohonan menyertai AMANAH pada awal Julai lalu.

Menurut Shazni kemasukan Hassan akan memudahkan lagi usaha AMANAH merealisassikan konsep rahmatan lil alamin supaya diterima masyarakat majmuk negara ini.
-malaysiakini

Tiada ulasan: