"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed sertai Bersatu

Astro Awani

Mustapa menyerahkan borang keahlian kepada Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad.
PETALING JAYA: Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), selepas keluar dari UMNO pada 18 September lalu.

Beliau telah menyerahkan borang keahlian kepada Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad selepas mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, malam ini.

Mustapa mengumumkan keluar daripada UMNO selepas lebih 40 tahun berkhidmat untuk parti itu.

Kata beliau, keputusan itu dibuat setelah melakukan pemerhatian tentang landskap politik Malaysia, hala tuju UMNO dan Barisan Nasional (BN) serta masa depan negara.

Keputusan itu sekali gus melucutkan jawatan beliau sebagai Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan menjadi Ahli Parlimen bebas.

Tiada ulasan: